גלישה
שייט

מאמרים - קטמרן

סיפור ה- MedEx

מאיר ריב"א הרעיון לחצות את הים מקפריסין לישראל על קטמרנים פתוחים של 18-20 רגל התגלגל זמן רב בין החבר'ה, בדרך כלל כפנטזיה שנחמד לגלגל אותה על בירה ופיצוחים. מרחק של כ– 180 מייל בים פתוח, על סירה המיועדת לשוט בקרבת החוף בלבד, שאין עליה מקום מסתור והאחסון מוגבל, לא נראה מעשי במיוחד.והנה יום אחד נופלת ...

בין שתי בירות / נתן יהודה

במהלך השבוע הראשון של חודש יוני השנה, תתקיים בהולנד תחרות הקטמרנים הגדולה בעולם, כפי שהיא מתקיימת מדי שנה, בהבדל אחד – השנה תשתתף בה גם נבחרת הקטמרנים של ישראל. להדיוטות, קטמרן היא סירה המורכבת משני גופי סירה נפרדים שביניהם מתוחה יריעת טרמפולינה. היא באורך של כ-6 מטרים ובעלת שני מפרשים. סירת ספורט...

חוקת Nacra

INTERNATIONAL NACRA CLASS ASSOCIATIONNacra Class RulesPertaining to One Design Control as Amended for North America4.5, 450, 5 .0, 500, 5 .2, S .Suni, S .SsI, 5 .7, 570, 5 .8, 5.8na, 6 .Ona, & F-18   l . OBJECT OF CLASS RULES1 .1 The International Nacra Class Catamarans are each a one des...

טיפים וכיוונונים - הקטמרן

      הגדרת מונחים המערך הקבוע כולל את התורן ואת היתרים ("וונטות") שאינם ניתנים להתאמה תוך כדי שיט. כל החבלים והכבלים שניתן להתאימם תוך כדי שיט, כלולים במערך הנע.   מונח חשוב אחד הוא זווית ההפלגה: במעלה הרוח, ברוח צד, בגבית או במלאה.   שיט במעלה הרוח הוא שיט בזווית ...

הכנת הקטמרן להפלגה ארוכה

הכנת הקטמרן למשט אכזיב   מאת: איתן פרידלנדר   ערב היציאה למשט אכזיב, הפלגה הלוך-חזור הרחק ממועדון הבית של כל שייט, כדאי ומומלץ להיערך היטב על מנת ליהנות מהפלגה בטוחה וללא תקלות. מניסיון שנצבר בשנים האחרונות בהפלגות ארוכות כמו קפריסין – ישראל ומשטי אכזיב, אני מעלה מספר נקודות שיש לתת ע...

סיבוב מול הרוח (TACKING)

  סיבוב מול הרוח (TACKING) מאת: אייל שגב   רשומה זו דנה בביצוע סיבוב מול הרוח, או באנגלית TACKING. למה זה חשוב לכל שייט? הרי כל שייט מתחיל יודע לבצע סיבוב, ואם הסיבוב ייקח יותר זמן אז מה יקרה? נכון, אם הזמן שבין היות הסירה במפנה אחד ועד היותה בחזרה באותה מהירות במפנה השני מתקצר מ20-30 ...

איזון בטרפז - איך עושים זאת נכון?

       תלוי בטרפז     שימוש בחגורת טרפז בעת הפלגה בקטמרן, מאפשרת לשייט 'לצאת' אל מחוץ לטרמפולינה ולאזן את הסירה בעודו עומד על הבידון שבמעלה הרוח. על מנת להפיק את המרב מחגורת הטרפז, יש להתאימה, קודם כל, לסוג ההפלגה.         אז כיצד בוחרי...

בקרת הכוח בסירה

בקרת הכוח בסירה מאת: אייל שגב     הקטמרנים בכלל, והסירות של 18 ו20 רגל בפרט, הן סירות עם שטח מפרשים גדול שמעניק להן את המהירות הנהדרת שלהן. בכדי להפליג בכל עוצמות הרוח, החל מרוחות חלשות וכלה בצפוניות החזקות של הסתיו והאביב, צריך לדעת לבקר את הכוח של הסירה. נדון כאן רק בכיוונים אותם נית...

אדם בים - גישה עם קטמרן

אדם בים מאת: אייל שגב     גישה לאדם בים היא אחד התמרונים הבסיסיים ביותר הנדרשים בתהליך הכשרה של קברניט כלי שייט, החל מסירת המנוע הבסיסית ביותר. כיוון שלהשיט קטמרן לא נדרש רשיון, ישנם שייטים לא מעטים שלא עברו הכשרה כזו, למרות שמדובר בנושא בטיחותי מן המעלה הראשונה. נפילה למים יכולה לקרו...

זינוקים - אסטרטגיה

זינוקים - אסטרטגיה מאת: אייל שגב   תחרות מתחילה בזינוק, למי שלא ידע. תוצאה טובה בסיום תחרות מתחילה בזינוק טוב. הזינוק דורש שליטה טובה בסירה, עבודת צוות, אסטרטגיה, טקטיקה, תיזמון, בקיאות בחוקת השייט ועצבים חזקים. המטרה בזינוק היא פשוטה: לחצות את קו הזינוק עם מתן אות הזינוק, בצד המועדף, במהירו...
x